پرسشنامه كيفيت در آموزش عالي

ارائه مشاوره و خدماات دانشجويي

پرسشنامه كيفيت در آموزش عالي

پرسشنامه كيفيت در آموزش عالي  پرسشنامه كيفيت در آموزش عالي

همانطور كه مي دانيد بررسي كيفيت در آموزش عالي مقوله اي بسيار مهم است كه امروزه بسيار مورد توجه مراكز آموزش عالي و پژوهشگران اين حوزه قرار گرفته است. در اينجا لازم است قبل از هر چيز به بررسي اهميت كيفيت در آموزش عالي پرداخته شود.

بحث كيفيت در اواخر دهه ۷۰، پس از دو دهه تاخير نسبت به ديگر كشورهاي جهان به گفتمان غالب در بين كنشگران ستادي نظام آموزش عالي ايران مبدل شد. به طوري كه واژگان مرتبط با اين گفتمان نظير بهبود كيفيت، ارتقاي كيفيت، ارزيابي كيفيت، سنجش كيفيت، ارزيابي دروني، ارزيابي بيروني، تضمين كيفيت، مديريت كيفيت، پاسخگويي، اعتبار سنجي، رتبه بندي و … كه به كرات در اين برهه زماني به كار مي رفت، به دايره واژگان آموزش عالي ايران راه يافت.

 

در اين برهه زماني ايجاد و استقرار نظامي براي ارزيابي و تضمين كيفيت موجب دغدغه و دل مشغولي اصلي مسئولان و صاحب نظران آموزش عالي شد.

 زيرا نبود كيفيت منجر به بازدهي پايين دانشگاه ها، به عنوان يك مجموعه زيربنايي در جامعه مي شود. در نتيجه با توجه به اهميت كيفيت در آموزش عالي بررسي و انجام پژوهش در اين زمينه لازم و ضروري مي باشد. اما انجام پژوهش بدون مقدمات لازم در اين زمينه ميسر نيست. در اين راستا باشگاه دانشجويان مديريت پرسشنامه كيفيت در آموزش عالي معتبري به همراه منبع آن ارائه كرده است.

پرسشنامه كيفيت در آموزش عالي ارائه شده، داراي ۲۹ سوال است كه بر اساس مقاله اي معتبر طراحي و در قالب استاندارد پرسشنامه تدوين شده است. همچنين در فايلي كه خريداري مي كنيد، منبع پرسشنامه نيز موجود است.

پرسشنامه كيفيت در آموزش عالي

مديراما؛ باشگاه دانشجويان مديريت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.